October 23, 2016

On my mind

Sedan Kenzo x Hm kollektionen är snart ute i butikerna så tänker jag en hel del på vilka plagg jag borde försöka skaffa in. Kenzos starka färger och livliga mönster har alltid stått mig nära då mormor hade en helt underbar kollektion av Kenzo, det är genom henne jag har blivit introducerad till märket redan som riktigt ung. Nu när jag tänker tillbaka så var kläderna som jag fick av henne förmodligen en stor del som fick mig så intresserad av mode nu. De visade en annan väg, att det finns kläder som faktist håller under åren dock att stilarna ändras. Meningen med vintage förstod jag även genom hennes kläder. Många av hennes gamla kjolar hänger nu i min garderob och är mina absolut favoriter. När jag läste först om att Hm och Kenzo har gjort ett samarbete så blev jag riktigt taggad och glad, bästa samarbetet på länge! Mina favoriter är sjalarna, jackorna och kjolarna! <3 Har även plockat ihop lite plagg här som jag skulle vilja ha, blusen och kjolen är från Hm x Kenzo, örhängena och tröjan från HM Trend, skor från Tibi och väska från J.W.Anderson. Kramar! :)

/Since Kenzo x Hm collection is soon in the stores, I think a lot about the clothes I should try to get. Kenzo's bright colors and lively patterns have always been close to me. My grandmother had a wonderful collection of Kenzo, it's through her I have been introduced to the label as a young girl. When I think back, it was probably the clothes that she gave to me what affected me the most, and built an interest in fashion. The clothes I get from her showed another way, including the meaning of vintage. Many of her old skirts hangs now in my closet and are my absolute favorites. But back to the collobration, my favorites are the scarves, jackets and skirts. I have also put together some pieces here that I would like to have, the blouse and skirt is Hm x Kenzo, the earrings and sweater are HM Trend, the shoes are from Tibi and bag is from J.W.Anderson. Many hugs! :)


No comments:

Post a Comment