September 29, 2016

Layering

Att sätta lager på lager, tyg på tyg var olika mönster-färg och struktur möts är nog en av de roligaste sakerna. Saknar tiden när jag hade mindre bröst och man kunde bara hänga saker på varandra oförhindrat utan att tyget hängde upp sig på brösten. Men nja, man kan inte göra så mycket för saken, bäst att acceptera sig själv och hämta ut de bästa av situationen. Tyckte att det var lite roligt att kombinera vitt med vitt, hade på mig detta i måndags. Att ta på sig jeans under alla klänningar och kjolar som finns är min nya obsession.

Har även köpt massa glittriga strumpor i olika färger från Monki, de känns för mig som ett lager jag kan ha under skorna som gör allt mycket roligare. Kan inte vänta att ta på mig min superrosa glitter strumpor och visa dem för er! (Känner mig även som en 4 åring Barbie älskare i dem..haha). Iallafall hade på mig skjorta från Boomerang, klänning från Day, Birger Mikkelsen, väska från Stella McCartney, jeans och strumpor från Monki och skor från Henry Kole.

/Putting layer on layer, fabric on fabric where different colors and structures meet is probably one of the funniest things I know. Missing the time when I had smaller breasts and I could just put on clothes over them unhindered. Anyway I can't do anything in this case, so it's easier to accept myself and pick the best out of the situation. Thought it was a little funny to combine white with white, wore this outfit on Monday. Wearing jeans under all dresses and skirts is my new obsession as you see. 

I even bought a lot of sparkly socks in different colors from Monki, socks are for me like a layer that I can wear under shoes and that makes everything so much more fun. Can't wait to wear my super pink super glitterly socks and show it to you! (I feel like a 4 year old Barbie lover in them..haha) Anyway the shirt is from Boomerang, the dress is from Day, Birger Mikkelsen, the bag is Stella McCartney, jeans and socks from Monki and shoes from Henry Kole. 

No comments:

Post a Comment